School: Clochar na Trócaire, Cill Áirne

Location:
Killarney, Co. Kerry
Teacher:
Na Siúracha
Browse
The Schools’ Collection, Volume 0456, Page 063

Archival Reference

The Schools’ Collection, Volume 0456, Page 063

Image and data © National Folklore Collection, UCD.

See copyright details.

Download

Open data

Available under Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)

  1. XML School: Clochar na Trócaire, Cill Áirne
  2. XML Page 063
  3. XML “Talamh Scóir”
  4. XML “Ainmhithe na Feirme”

Note: We will soon deprecate our XML Application Programming Interface and a new, comprehensive JSON API will be made available. Keep an eye on our website for further details.

On this page

  1. Talamh Scóir
    Thugadh na feirmeóirí talamh scóir do’s na sclábhuidhe ná bhíodh aon áit eile aca go gcuiridís prátaí. Déanfadh an feirmeóir margadh leis an bhfear oibre go dtabharfadh sé céad talmhan nó céad scóir dó ar airgead áirighthe. Bhí maide acha agus do chuiridís stróc air gach lá a dthugaidís agus do chuiridís cros air gach seachtmhain.
    Transcribed by a member of our volunteer transcription project.
    Topics
    1. activities
      1. economic activities
        1. agriculture (~2,659)
    2. place-space-environment
      1. land management (~4,110)
    Language
    Irish
    Informant
    Pádruig Ua Suilleabháin
    Gender
    Male
    Age
    69
    Address
    Killarney, Co. Kerry
  2. Ainmhidhthe na Feirme
    Dá mbeadh aon bhreóiteacht ar na mucaibh ní bheadh aon phlean agat le déanamh leo níos feárr ná an t-easair nuadh do caitheamh anuas ortha gan aon nídh do corruighe, do bheadh thíos fútha.
    ‘Sé an bíadh is feárr cun a thabhairt do’s na muchaibh ná prátaí, gráinne mine, agus bainne géar. Siné an buachaill dóibh.
    Nuair a gheibheann ainmhidhthe an pochán fe’n gcorrán tá deire leó mara a bhfuil ana sheans leat.
    Dá shíol ná féadadh ríamh a chur as Éirinn agus ná cuirfear go deó – an madadh-rudh agus síol na cupóige.
    (continues on next page)
    Transcribed by a member of our volunteer transcription project.